close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

המלצות חמות לנהיגת קיץ נכונה ובטוחה

לירון רווהה אלול, תשעז27/08/2017

ידוע שנהיגה בחורף היא מרובת אתגרים, אך מסתבר שרוב תאונות הדרכים מתרחשות דווקא בקיץ. מה עושים ואיך נזהרים? יש לא מעט עצות כיצד להישמר על הכביש בתקופה החמה, אספנו לכם כמה

תגיות:
נהיגת קיץ
צילום: shutterstock

מאז תחילת השנה נהרגו למעלה מ-220 בני אדם בכבישים, 46 מתוכם בחודש יוני האחרון לבדו. בשנים האחרונות מובילים חודשי הקיץ במספר התאונות והסיבות לכך די ברורות. אנחנו מבלים הרבה יותר שעות על הכביש בדרך אל ומקייטנות ואירועי חופש גדול אחרים והחום שמחלחל ועוטף אותנו כמעט בכל שעות היממה, הופך אותנו לנהגים קצת יותר עצבניים. בחודשי החורף, מפתיע לגלות, אנחנו נוהגים יותר בזהירות ולמרות הימים הגשומים והסוערים נרשם לאורך השנים ממוצע דומה במספר התאונות. נראה שבאיזה שהוא מקום כיוון שאנחנו יודעים שכביש רטוב פירושו סכנה אנחנו מורידים הילוך או שלושה. חודשי הקיץ הארוכים מביאים איתם סכנות אחרות וכדאי שנזכור גם בתקופה הזו את חשיבות השמירה על ערנות בזמן הנהיגה.


כיוון שהקיץ לא באמת הולך פה לשום מקום וכדי שנגיע כולנו בשלום לעבודה, לבית הספר ולארוחות חגי תשרי הקרבים ובאים, ריכזנו עבורכם את שבעת כללי הזה״ב לנהיגה בטוחה בקיץ שיעזרו לכם לשמור על החיים שלכם, של היקרים לכם והסובבים אתכם וכמובן - גם על המכונית שלכם.

  • שמרו על ערנות

הילדים באוטו, כולם עצבניים על הכביש ובאופן כללי אתם מוקפים ברעש. קחו נשימה עמוקה לפני שאתם מתחילים את הנהיגה, דאגו שמשהו או מישהו יעסיק את הילדים בזמן הנסיעה והקפידו שכולם ישתו במהלכה. תמיד מומלץ להחזיק בקבוק מים ברכב ובקיץ על אחת כמה וכמה. בנסיעות ארוכות, חפשו מקום מוצל שאפשר לעצור ולהתרענן בו. אם אתם מתארגנים מראש העצירה הזו יכולה אף להסתיים בפיקניק בחיק הטבע (ואולי הילדים ינמנמו קצת אחריו).

  • שמרו על הרכב

המכונית שלכם עובדת שעות נוספות בקיץ וחשוב לבדוק שכל החלקים החשובים תקינים. בצעו בדיקת צמיגים במכון מוסמך, ודאו שמכלי השמן והמים מלאים ואטומים, הציצו לראות שהמגבים לא שחוקים ואם לא עשיתם זאת עד עכשיו – בדקו שמזגן הרכב תקין. מומלץ להחזיק בקבוק נוזל קירור ייעודי ברכב ולבדוק אחת לשבוע את מצבם במיכל העיבוי.

  • שמרו על הצל

השתדלו להימנע מנהיגה בימים או שעות של עומס חום, במידת האפשר. גם לטובתכם וגם לטובת הרכב – אמנם כיביתם את המנוע וחניתם מתחת לעץ רענן, אבל בעוד שעה יסתובב כדור הארץ מעט והשמש תחוג והוא יחזור לעמוד חשוף מול השמש הים-תיכונית הקופחת. מומלץ תמיד להחזיק ברכב צלון ולפרוס אותו שיגן על הקונסולה הקדמית, הריפוד וההגה בכל חניה. בתא הכפפות כדאי להחזיק גם כובע מצחייה למקרה שתצטרכו לעצור באמצע שום מקום תחת השמש היוקדת.

  • שמרו על הסדר

ככל שיש יותר דברים ברכב, כך הוא עובד קשה יותר כדי לסחוב אתכם ואותם ממקום למקום. פעם בשבוע, אם לא בסוף כל נסיעה, בצעו ׳תשליך׳ לכל האשפה שהצטברה באוטו: מתחת למושבים, בתא המטען ובדלת המכונית. אל תשכחו להציץ בתא הכפפות, גם כדי לרוקן אותו מדברים שהושלכו כלאחר יד וגם כדי לוודא שיש בו את פוליסת ביטוח הרכב, אפוד צהוב זוהר וחבילת טישו.

  • שמרו על הברק

לנקות את הרכב מבפנים זה חשוב, אבל מדי פעם כדאי לתת לו שטיפה טובה גם מבחוץ. צינור בלחץ מים גבוה יעזור לכם לנקות לכלוך שהצטבר בתחתית הרכב, נקו את השמשות (גם מבפנים) והפעילו לפחות פעם בשבוע את המגבים על רטוב, כדי שלא יתייבשו ויתפוררו בשמש מחוסר שימוש. אם נושא קרם ההגנה נוגע לליבכם, אולי תשקלו למרוח שכבת וקס על הרכב להגנה מפני נזקי השמש.

  • שמרו על הדלק

גם אם יש ברכבכם מערכת בקרת שיוט ועל אחת כמה וכמה אם אין, חשוב שתזכרו שנהיגה ׳עצבנית׳ צורכת יותר דלק ומזרזת בלאי ברפידות הבלמים. באתר משרד התחבורה ממליצים לשלב נהיגה חסכונית עם תחזוקה נכונה של הרכב, ולטענתם יכולה להיות לכך השפעה אפקטיבית על למעלה מ-25% מצריכת הדלק.

  • שמרו על עצמכם

בשעת הנהיגה חשוב לנעול נעליים (או סנדלים) בעלות אחיזה טובה ולפי משרד התחבורה מומלץ להרכיב משקפי שמש לפחות בשעות בהן השמש נמצאת בזווית נמוכה. אם אתם מתכננים נסיעה ארוכה, ודאו שיש לכם היכן לעצור להתרענן לאורך הדרך וקחו עמכם לבד משתיה קלה גם פירות או חטיפי אנרגיה לשעת הנסיעה.

 

בניגוד לחורף בו איתני הטבע לנהוג ביתר זהירות, השאננות בנהיגת קיץ נובעת לרוב מאשליית הראות הטובה ותנאי הדרך שנראים אופטימליים. אך בלאי לרכב, הגה חם מדי, סינוור מאבק או שמש נמוכה ועייפות כתוצאה מהחום הם תוצר של איתן טבע לא פחות הרסני – השמש. הקפידו לשמור על עצמכם, על הנוסעים ועל הרכב היטב גם בחודשי הקיץ כדי שתוכלו להפיק מהם את המיטב.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה